zaterdag 20 juli 2019

SPOOR O 1:40- Blog intro



Dit is een blog over mijn  spoor O 1:40 bouw actitveiten. Geinspireerd door Dhr L.Ferwerda zijn artikel in De Modelbouwer nr.11 1990 over de bouw van de NS 1000 en plan D(irk) rijtuigen in schaal 1:40 welke zijn gebouwd met tekeningen van de wijlen heer Vellekoop en dat er bij de SSN nog een RD en AB rijtuig stonden.

Bij de NVM model tekeningen zijn veel tekeningen te vinden van de wijlen heer Vellekoop.                     Met de huidige technieken is het mogelijk om mooie modellen te maken zo als 3d printen en etsen.

Sinds kort ben ik in het bezit van het boekje " Beknopte handleiding en catalogus spoorwegmodelbouw    " ( 3e druk) dat door dhr Vellekoop is geschreven  zie onderstaande foto 

















4 opmerkingen:

  1. Hallo !
    Ik bouw nog steeds in schaal 0 ,1 op 40.
    Bouw jij ook in die schaal of verklein je die voor schaal 1 op 43,5 ?
    groeten ,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter
      Ik bouw in deze schaal en verklein niets. Ik vindt deze schaal een eerbetoon aan wijlen dhr Vellekoop.

      Groetjes Edwin

      Verwijderen
  2. Dag Edwin,Daar ben ik het wel mee eens. Hij was wel een pionier in zijn tijd ,voor de MOROP er was. Ik bouw al sinds 1956 ,en nu met een NS 6200 lok bezig.
    Ik heb meerdere tekeningen van Vellekoop. Ben je ooit bij hem thuis geweest ?
    Groeten ,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter, Ik ben nog nooit bij hem thuis geweest, maar heb wel enkele foto's gezien waar hij op stond met een model van de serie 1000 in zijn handen.

      Groetjes Edwin

      Verwijderen